Reklamní pozice premium odkaz

Jak reklamovat zboží při nákupu v eshopu 1/2

Jak reklamovat zboží při nákupu v eshopu 1/2

Ilustrační foto

Reklamace v eshopu

Problémy a potřebu reklamace můžete řešit nejen v kamenném obchodě, ale také v eshopu. Platí zde stejná práva jako v kamenném obchodě. Na zboží se tedy vztahuje záruka srovnatelná s kamenným obchodem a na různé zboží. Nejprve si najděte zmiňovaný eshop a přečtěte si pravidla pro reklamaci, která by zde měla být uvedena. Reklamační řád byste měli prostudovat již před nákupem, abyste pak nebyli udiveni. Jestliže reklamační řád úplně chybí, neměli byste se do nákupu pouštět.

Vrácení bez udání důvodu

Při nakupování v eshopech máte výhodu, že můžete vámi objednané zboží vrátit ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí „bez udání důvodu". Jedná se o zákonné právo pro všechny zákazníky, resp pro všechny druhy nákupů. V tomto případě vám však nebude vráceno poštovné. O odstoupení do smlouvy musíte informovat prodejce, nejideálněji písemnou formou – dopis s dodejkou. Prodejce má pak povinnost vám vrátit peníze do třiceti dní. 14 denní lhůta se ale nedá realizovat, když jste si zboží objednali v eshopu, ale vyzvedli ho v kamenné prodejně u prodejce.

Vyplnění protokolu k reklamaci

Jakmile provedete reklamaci podle pravidel příslušného eshopu – většinou jde o napsání emailu, anebo doporučeného dopisu s udáním reklamace. Může se také vyplňovat konkrétní formulář určený k reklamaci. V reklamaci uvedete druh zboží, z jakého důvodu zboží reklamujete – například nefunkčnost zakoupené elektroniky apod. Nesmí chybět ani doložení faktury nebo jiného dokladu o proběhlém nákupu v eshopu.

Autor: Redakce

Autor fotografie/zdroj fotografie: Kreditweb.cz

Štítky: eshopy, reklamace, spotřebitel

UPOZORNĚNÍ

Články a informace zveřejněné na stránkách Kreditweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste si měli ověřit nebo je vhodné je konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel Kreditweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -Kreditweb.cz.