Úvod » Marketing a propagace » Kolik dávat peněz na reklamu
Kolik dávat peněz na reklamu

Staré přísloví říká, že "dobré zboží" se prodává samo. Slovem zboží se přitom myslí nejenom nějaký hmatatelný výrobek, ale jakákoliv služba. Pravdou ovšem je, že v dnešní době to ani zdaleka neplatí. Marketing je zaklínadlem pro mnoho podnikatelů a firem, díky čemuž dosahují nemalých úspěchů. Na to je ale potřeba obrovský finanční rozpočet, což je případ málokoho. Kolik je tedy třeba dávat na reklamu?
Každý rok se propagujte
Různé výzkumy ukazují, že dlouhodobé a pravidelné budování značky prostřednictvím reklamních kampaní je nezbytné. Obecně se ukazuje, že výše částky vydáváné na propagaci se odvíjí hlavně od obratu. Většina firem vydává přibližně 10 -20 % ze svého obratu na různé reklamní účely.
Jinými slovy, procento se neodvíjí od zisku, ale obratu. To je pro někoho překvapivé, zejména pokud měl počáteční investice a potřebuje je splácet. Ale peníze se musí točit a když jste vidět, máte větší šanci získat zákazníka. Samozřejmě, že se nejedná o nějaké slepé doporučení a každý musí dávat peníze do reklamy zodpovědně a podle svých ekonomických možností tak, aby se nezadlužil nebo nezkrachoval.
Jak reklamu firmy podpořit?
Propagujte jenom pravdivé informace, neklamejte zákazníky. Inzerujte pouze cíleně, tedy tam, kde máte šanci oslovit potencionálního klienta. Rybářské potřeba opravdu nemá cenu propagovat v obchodě s parfumérií apod. No a nakonec zopakujme, že když už získáte klienta, odveďte skvělé služby. Bude se rád vracet a ještě vás doporučí.
UPOZORNĚNÍ
Články a informace zveřejněné na stránkách Kreditweb.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste si měli ověřit nebo je vhodné je konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel Kreditweb.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách -Kreditweb.cz.